RSS

Friday, June 5, 2009

KEJAM


Tension betul dengan dunia sekeliling aku ni. Semacam aku  je yang salah. Macamlah org lain langsung tak pernah buat salah. Aku dah cuba perbetulkan kesalahan aku tapi apa yang aku dapat?..hanyalah kekecewaan. Jadi buat ape aku ubah semua jadi baik,sedangkan dengan sebab tulah aku lost semua yang aku sayang. mereka mintak diri mereka dihargai.. tapi tak pulak mereka ingat yang aku jugak perlu dihargai... mereka minta agar mereka disayangi... tapi mereka lupa aku juga perlu disayangi.
tak patut aku menyalahkan semua di sekelilingku kerna aku masih ada insan-insan yang sudi jadi temanku. Sudi menemaniku... persoalannya adakah satu masa nanti mereka akan terus kekal denganku... atau mereka juga akan berlalu sama seperti yang lain. Kita di sini terbawa dengan api rindu yang mendalam tapi mereka sedang tertawa keriangan. Itukah yang dikatakan keadilan?.
Kita di sini sedang berlawan dengan kesakitan tetapi mereka sedang bertepuk tangan. Dimana letaknya keadilan.
Dunia selalu kejam dengan aku...kejam teramat kejam.

3 comments:

Anonymous said...

jangan sedih2..
kite mampu mengatur hidup kita...
kita mampu mencipta dunia kita...
tapi adakah kita mahu itu semua???
hanya diri kita ada jawapannya...
kenal pasti kelebihan kita..
kita akan dapat atasi kelemahan kita...
NAK ATAU TAK NAK???BUAT LAH SAMPAI JADI...

peacelove said...

tq my friend...do i know u?
masa aq tulis aku sedih sgt kot..
tapi sekrg dh makin ok..
apepun tq 4 ur comment..

Anonymous said...

yes..

Post a Comment