RSS

Saturday, August 1, 2009

Coretan Hati


Setelah bebrapa hari berjaga aku berjaya juga siapkan cerpen itu.
Puas rasa hati bila dah siap.Tengok2 jam dah mennjukkan pukl 4.30 pagi.Adeh.. aku belum tidur lagi ker. Adeh..kandaku tentu dah tidur ni.. kalau dia tahu aku masih duk di bilik menulis dan berjaga tentu dia bising yang amat... hehhe. nak wat cam ner..dah memang begini perangai aku. Dari zaman sekolah lagi aku dah biasa tidur lewat. Sampai arwah abak dan arwah emak dan lali sangat dengan perangaiku. hehehe.. sekarang mak dan abah dah tiada ...kandaku pulaklah yang selalu bising2... hehhe.. sampai dia bagi aku limit tuk berjaga malam... tapi aku yang keras kepala macam batu ni buat jugak lagi... masih suka berjaga malam.
Maafkan dinda ya kanda... hahha..
Ermm tetiba aku teringat satu kenangan silam. Masa tu aku ni n geng minah rempit kampung
suka sangat ronda2 kampung pada waktu petang. Bagi tau mak ada latihan bola jaring padahal ntah sampai mana2 aku n geng meronda..hahha. Tibalah satu masa ni abah baru se beli sebijik motor RGv. Masa tu seronok giler aku, maklumlah asyik pakai honda buruk abah jekan.
Satu petang tu aku boncenglah kawan aku yang bernama B.
dalam perjalanan nak ke padang awam kampung aku terserempak dengan seorang budak lelaki yang juga kawan sekolah ku yang sedang menolak motornya yang rosak. Aku dengan kawan aku ni dok ketawa dan sakat2 mamat tu. Akhirnya tuhan balas... sedang kami syok ketawakan dia x sangka akmi yang kemalangan dengan sebuah kereta. Waaaa tercampak kami berdua.. sedey kalau nak citer..teruk gak masa tu kawan aku tu samapai patah kaki dan kaki dia masuk besi, yang aku plak habis luka lebam satu badan.
Akibat dari kecuaian aku tu..duk le kami berdua dalam hospital.
Motor tu rosak teruk sampai abah jual motor tu..hhuuhu..
Abah marh giler masa tu... dia suruh aku bayar sendiri duit saman.
aku tekad kerja kilang lepas habis sekolah aku terus pi keje.balik dalam jam 1 pagi
masa tu ler aku belajar kerja malam.
kat sekolah plak aku selalu ngantuk.
hhehe ini le kot sejarah kenapa aku susah tido malam.

0 comments:

Post a Comment