RSS

Thursday, July 30, 2009

Album Kenangan


        Tadi aku duk diam2 sambil selak album2 lama. Tetiba ternampak gambar kenangan kami sekeluarga. Mak aiii...x tahan rindu pada mak ngan abah. Rindu yg teramat. Airmata x pat ku tahan. Ya Allah rindunyer pada mereka...seolah baru semalam je mereka tinggalkan kami. Tambah menyedihkan esok di kampungku akan diadakan kenduri arwah tuk arwah berdua.

         Yang menyedihkan aku tak dapat balik. Huhuhu... sedeynyer..aku x leh cuti lagi. Tadi adik tipon suruh balik tapi..... Arrrggggggggghhhh...

         Ingat waktu dulu2 masa arwah ade lagi.. kalau  time nak wat kenduri arwah mak le paling sibuk sekali. Malam2 sampai lewat tido..awal pagi dah bangun..hehheh sat lagi kalau kami lambat bangun bising le mak tu.. aku adik beradik panggil seksofon dh bunyiiiiiiiii kalau mak start membebel... huhuhhu rindunyer dengan bebelan mak.

        Rindu gak dengan masakan mak.. mak rajin masak... kalau dier masak aku mesti selera makan..hehhehe..tapi sekarang aku le plak kena masak tuk adik2...hehhehe tapi x le sesedap resepi mak.

        Bila tgk gambar mak dan abah aku rasa maam mereka ni ada lagi.. seolah2 mereka ni pergi bercuti dan x balik2 lagi...hehhehe..mak..abah..rindunyer... lagi nak sambut bulan puasa ni.. selalunyer time puasa paling best.. mak rajin masak makanan kesukaan kami.. kalau aku balik kampung selalu mintak mak wat laksa johor...nyum..nyum.. sedap sgt2.

        Raya ni adalah raya kedua aku dan adik2 beraya tanpa mereka... tahun lepas..kami semua mcm x raya..lepas sembhyang pi kubur..petang pi kubur lagi..raya kedua pi kubur lagi...huhuu..tahun ni aku x tau cam ner...paling aku cedey kalau tgk muka adikku yang bongsu.. cian tgk dier nangis teresak2 tahun lalu...cian dier kecik lagi... Ya Allah kuatkalan semangat kami adik beradik..

         Raya ni kalau boleh aku nak bersama mereka sepuasnyer... nak wat adik2 aku semua gembira.. harap2 x ler cam tahun lepas...malam raya kena kerja...huhuhu.. Cian diaorg kat rumah...masak sendiri..

         Bila aku dah tutup album kenangan kami... aku tarik nafas panjang2.. lega rasanya... terpandang plak handycam kesayangan aku..dulu dier le sahabat baik aku..tapi bila arwah meninggal aku macam takut nak pegang kamera tu... sebab terlalu banyak kenangan aku dgn maka dan abah di situ.. rindu nak tgk gelak tawa mereka..tapi aku belum cukup kuat lagi... 2 tahun belum cukup tuk buat aku kuat...

        Eerrrmmmm apa pun aku kena kuatkan semangat untuk adik2 aku kan...hehhehhee              Chayok!!...Chayok!!...

0 comments:

Post a Comment