RSS

Monday, July 27, 2009

Kisah Semalam & Hari Ini


Semalam;
aku di situ..
dengan jiwa kosong yang rapuh
dengan air mata di pipi
ku diamkan diri di sudut penjuru...
Semalam;
bediri aku di situ
memandang jauh ke matamu
bersama jutaan kemarahan di dadaku
membuak-buak bernafsu
Semalam;
menangis aku di situ..
mengenang bait-bait katamu
pedih hingga menghiris kalbu
dengan seribu kata nistamu
Semalam;
ku tanyakan pada hati
mengapa pula aku yang dibenci
atas kesalahan yang bukan pula 
aku lakukan
Hari ini;
tersedar aku di sini
semalam harus ku biar pergi
anggap saja ia mimpi
akan datang dan akan pergi
Hari ini;
ku masih di sini
ku katakan pada hati
kau harus kuat untuk terus berdiri
ku katakan pada 'dia'
teruskan dengan tuduhan nista
kerna kebenaran satu masa
pasti akan membuka matanya
peacelove : kebenaran...datanglah padaku

2 comments:

wann said...

ermm... sedih jugak puisi ni..

peacelove said...

hehehe... ye ke... hanya org yg faham akan mengerti maksudnya.. kan wan...ape pun chayok!!

Post a Comment