RSS

Sunday, May 31, 2009

CEMBURU



CEMBURU
31 mei 09 ni aku nk cakap pasal cemburu.. sepanjang aku hidup ni ade mcm keadaan cemburu yang aku jumpa.. cemburu dalam keluarga..cemburu dalam pelajaran..tapi yang aku nk citer malam ni tentang cemburu dalam cinta... aku ader beberapa story dari ape yang berlaku sekeliling aku ni tentang perasaan cemburu..
Kisah yang pertama ni tentang sorang kawan... rimas aku tengok dia ni.. 24 jam melapor diri kat awek dia.. nak makan kena lapor.. nk pi keje kena lapor.. nak wat aper pun kena lapor diri ni...aduhh pening sungguh.. celik je mata bangun tido kena wat laporan... kalaulah terlupa nk bg tau pasangan dia tu pergerakan sehari-hari mulalah bergaduh.Cian kawan aku tu... mula-mula dia sabar gak.. tapi dah lama-lama penat agaknya dia mulalah naik angin... hehehe tapi ni ke yang dikatakan cemburu tandanya sayang?? kalau aku ler kena macam tu x sayang pun tak pe lah seksaaa!!..
Kisah yang kedua ni plak tentang kes cemburu buta ni lah... pasangan ni dah berumah tangga.. nk jadi citer si suami bujang si isteri ni janda.. janda bukan sebarang janda, janda ni banyak hartanya. Si isteri ni terlalu cemburukan suami dia,sampaikan semua pergerakan suaminya dia nak ikut... si suami nak balik rumah mak sendiri pun payah padahal duk sekampung jugak. si isteri ni x bagi suami pakai cantik2,baju pun x kasi gosok takut nanti suami dia pi menggatal... Ader ka patut.... kalau ler dia nampak suami bertegur sapa dengan pompuan lain akibatnya meletup le gunung berapi tu nanti. Kesian aku tengok si suami tu.. dulu sebelum kawin smart n hensem selalu.. tapi bila lepas kawin selekeh nak mampuih.
Kisah yang ketiga ni...emmmm...emmm... suasah skit lerr.. x payah citer dulu kot..
Lain kali je lah citer sebab...ni pengakuan sendiri hihihihi... lain kali ler citer.
p/s : Org kalau cemburu buta sgt tinggalkan je... cari lain...hheheh. jgn plak nanti cakap aku yang ajar.

0 comments:

Post a Comment