RSS

Saturday, May 30, 2009

Ayam Abah...


Kalau korang tengok jam kat bawah tu tentu pelik... awatnyerr..aku tak tido lagi masa ni..
Tapi x pelah sebab esok aku cuti... malam ni aku kat kampung... kalau duk kampung memang susah skit aku nk tido... kenapa???.. sebab rumah ni terlalu banyak memori wat aku... terlalu banyak kenangan... kengan manis ade..kenangan pahit pun ade..
Aku ingat lagi masa pertama kali keluarga kami pindah di sini aku masih kecil lagi... aku selalu nangis masa tu rindu kat atuk nenek... masa tu kampung aku ni serba kekurangan lagi tapi sekarang syukurlah semua dah berubah..
Tadi aku pi dapur.. terpandang mesin jahit kesayangan arwah mak... aduhai.. sayunyer hati.. rasa rindu plak nk tgk mak menjahit kat ctu... pas tu ternmpak plak racik ayam abah... hehehe rindu abah...
Oooo cakap pasal racik ni kan... aku ade satu story... kenangan masa kecik2 dulu..Dulu aku ni nakal skit.. mcm jantan hehehe... Masa tu baru darjah satu atuk ade wat kan aku satu lastik.. suruh aku lastik tupai.. tapi oleh sebab susah sgt nak lastik tupai.. aku dengan slambernye lastik ayam kesayangan bapak aku..Jalak nama dia.. Kena plak tu kat kepala dia... terkiok-kiok le dibuatnyer ayam tu.. heheeh. adik aku ape lagi dengan semangat kekepohannya melaporlah pada my abah... hehehe apa lagi... Aku cuba nak lari tapi tak sempat kena tarik pi bilik.. Abah ambik tiub motor tu dia libas punggung aku... Adoiii sakitnyerr.. nasib baik nenek dtg tolong aku masa tu kalau x.. teruk gak masa tu... hehehe
Walau aper pun sekarang bila aku ingat balik... sweet sgt masa tu... rindu plak nk kena marah.. kena pukul ngan abah...
Buat semua... ciumlah ayah dan mak korang sepuasnyer...selagi mereka masih ader k..

0 comments:

Post a Comment