RSS

Tuesday, November 10, 2009

~ NeNeK MaSuK SpItAl LaGi ~


Untuk kesekian kalinyer nenek kesayanganku masuk spital lgi
agaknya kali ni salah aku kot
sebab aku x ikut cakap dia
x puaskan hati dier
aku sayangkan nenek
aku juga tak nak jadi ape2 pada nenek
cukuplah kami kehilangan mak dan abah
rasanya x sanggup lagi nak kehilangan nenek
tapi untuk puaskan hati nenek
aku terpaksa korbankan hati aku
itu sebenarnya yang berat bagi aku
mungkin aku ni terlalu degil dan kepala batu kot
itulah yang selalu arwah abah kata pada aku dulu
'dalam kepala along ni ade batu'
hehehhehehehhehheh
org kata aku terlalu tegas dgn nenek
org kata aku tak reti tunjuk kasih sayang pada nenek
walhal kebenarannya aku terlalu sayangkan nenek
masa aku kecil nenek umpama 'penyelamat' bagi aku
setiap kali abah marah atau memukuli aku
nenek le yang akan jadi heronyer
semasa abah sebat aku dgn getah motor dulu sebab lastik ayam kesayangan dia
nenek le yg datang selamatkan aku
kalau x tentu pengsan aku di belasah abah
masa aku lari dari belajar dulu
berbulan aku tak balik rumah
aku sembunyi di rumah nenek
masa mak membebel marahkan aku
nenek ler yang sibuk membela aku
aku tahu nenek sayangkan aku
nenek sanggup buat apa saja untuk aku
tapi sekarang nenek dah banyak berubah
semuanya selepas kematian mak dan abah
nenek jadi sensitif
kami tak boleh berlawak dengan nenek lagi
nenek x fikirkan hati orang lain
hanya fikir hati dia sendiri jer
langsung x fikir perasaan orang lain
dulu nenek x macam tu
dulu nenek manjakan kami
dulu nenek dulukan kami dalam semua hal
aku rindu nenek yang dulu
malam tadi bila aku ke hospital dan tengok nenek terbaring
aku tak dapat tahan airmataku dri mengalir
aku sayang nenek
aku x leh hidup tanpa nenek
tapi aku x tau mcm mana nak tunjuk pada nenek
mungkin itu persamaan sikap aku dan nenek
kami berdua sama2 terlalu
"EGO"
Walau ape pun aku harap nenek cepat sembuh
kawan2 doakan nenek aku cepat pulih yer
semoga doa kalian akan menguatkan semangat nenek
"ALONG SAYANG NENEK"
peaceloveira : windu mak ngan abah....

0 comments:

Post a Comment